Termini e condizioni d'uso dei siti web Leonardo Hotels & Resorts Mediterranean:
https://www.nyx-hotels-greece.it
Gli utenti hanno accesso alle informazioni e al materiale del nostro sito web solo per uso personale. Non è consentito modificare, copiare o distribuire in altro modo i documenti di Leonardo Hotels & Resorts Mediterranean e i loro contenuti, sia testuali che grafici, senza l'espressa autorizzazione di Leonardo Hotels & Resorts Mediterranean.
Esclusione di responsabilità
Leonardo Hotels & Resorts Mediterranean fa ogni sforzo per assicurare che le informazioni contenute in questo server siano accurate. Tuttavia, Leonardo Hotels & Resorts Mediterranean non fornisce alcuna garanzia, esplicita o implicita, in merito alla loro esattezza, correttezza e completezza. Leonardo Hotels & Resorts Mediterranean non è responsabile per il contenuto dei siti esterni collegati al suo sito web o dal suo sito web tramite link o altro. La menzione di prodotti o servizi di terzi ha solo scopo informativo e non costituisce né un'approvazione né una raccomandazione e non ci assumiamo alcuna responsabilità per quanto riguarda le prestazioni o l'uso di questi prodotti e servizi.
Leonardo Hotels & Resorts Mediterranean declina ogni garanzia, espressa o implicita, in relazione al sito web e al suo utilizzo. Leonardo Hotels & Resorts Mediterranean non fornisce alcuna garanzia o dichiarazione circa l'accuratezza o la completezza del contenuto di questo sito web o del contenuto di qualsiasi sito collegato a questo sito e non si assume alcuna responsabilità per eventuali (i) inesattezze, errori o imprecisioni del contenuto, (ii) lesioni personali o danni materiali, di qualsiasi natura, derivanti dal vostro accesso e utilizzo del nostro sito web, (iii) qualsiasi accesso a o uso non autorizzato dei nostri server sicuri e/o qualsiasi informazione personale e/o informazioni finanziarie ivi memorizzate, (iv) qualsiasi interruzione o cessazione della trasmissione da o verso il nostro sito web, (v) qualsiasi bug, virus, trojan horses, o simili che possono essere trasmessi a o attraverso il nostro sito web da parte di terzi, e/o (vi) qualsiasi errore od omissione in qualsiasi contenuto o per qualsiasi perdita o danno di qualsiasi tipo subito a seguito dell'uso di qualsiasi contenuto pubblicato, inviato via e-mail, trasmesso o altrimenti reso disponibile tramite il sito web.
Copyright
Tutti i contenuti inclusi nel sito web Leonardo Hotels & Resorts Mediterranean, come testi, grafica, loghi, icone, immagini, download digitali, compilazioni di dati e software sono di proprietà di Leonardo Hotels & Resorts Mediterranean, dei suoi licenziatari o dei suoi fornitori di contenuti e sono protetti dalle leggi greche e internazionali sul copyright. La compilazione di tutti i contenuti di questo sito web è di proprietà esclusiva di Leonardo Hotels & Resorts Mediterranean ed è protetta dalle leggi greche e internazionali sul copyright. Tutto il software utilizzato su questo sito web è di proprietà di Leonardo Hotels & Resorts Mediterranean o dei suoi fornitori di software o creatori di siti web ed è protetto dalle leggi greche e internazionali sul copyright.
Marchi di fabbrica
I marchi di fabbrica e tutti gli altri marchi che appaiono in relazione ai servizi e prodotti descritti in questo sito web appartengono a Leonardo Hotels & Resorts Mediterranean o ai rispettivi proprietari di tali marchi e sono protetti dalle leggi greche e internazionali sui marchi di fabbrica. L'uso di uno qualsiasi di questi marchi senza l'espresso consenso scritto di Leonardo Hotels & Resorts Mediterranean o dei proprietari dei marchi, a seconda dei casi, è severamente proibito.
Limitazione di responsabilità
In nessun caso Leonardo Hotels & Resorts Mediterranean sarà responsabile nei vostri confronti per qualsiasi danno diretto, indiretto, incidentale, speciale, punitivo o consequenziale derivante dall'utilizzo del sito web, sia esso basato su garanzia, contratto, illecito civile o qualsiasi altra teoria legale. La suddetta limitazione di responsabilità si applica nella misura massima consentita dalla legge.
Indennizzo
Voi accettate di difendere, indennizzare e mantenere indenne Leonardo Hotels & Resorts Mediterranean da e contro qualsiasi reclamo, danno, obbligazione, perdita, responsabilità, costo o debito e spese (incluse ma non limitate alle spese legali) derivanti da: (i) l'uso e l'accesso al sito web; (ii) la violazione di qualsiasi termine del presente Avviso legale; o (iii) la violazione di qualsiasi diritto di terzi, incluso senza limitazioni qualsiasi diritto d'autore, proprietà o diritto alla privacy. Questo obbligo di difesa e indennizzo resterà in vigore anche dopo il presente Avviso legale e il vostro utilizzo del sito web.
Aspetti generali
Il presente Avviso legale è disciplinato dalle leggi della Grecia, senza alcun riguardo ai suoi principi di conflitto di leggi. Qualsiasi reclamo o controversia tra voi e Leonardo Hotels & Resorts Mediterranean che sorga in tutto o in parte dal sito web sarà deciso esclusivamente dai tribunali greci. Se una qualsiasi disposizione del presente Avviso legale è ritenuta non valida da un tribunale della giurisdizione competente, l'invalidità di tale disposizione non pregiudica la validità delle restanti disposizioni del presente Avviso legale, che rimarrà in vigore a tutti gli effetti.
Leonardo Hotels & Resorts Mediterranean si riserva il diritto di modificare il presente Avviso legale in qualsiasi momento e senza preavviso ed è vostra responsabilità controllare il presente Avviso legale per eventuali modifiche. L'uso continuato del sito web costituisce l'accettazione di questo Avviso legale e di eventuali revisioni future.
Per qualsiasi domanda si prega di contattare
La Data dell'ultima modifica di questo documento è il 1 luglio 2023
© Copyright 2016 - 2024 Leonardo Hotels & Resorts Mediterranean. Tutti i diritti riservati.
INFORMATION TO CUSTOMERS OF THE COMPANY FATTAL ESPERIA DEVELOPMENT & MANAGEMENT HOTEL ENTERPPRISES SINGLE MEMBER REAL ESTATE S.A. ON THE PROCESSING OF PERSONAL DATA
A. Controller’s details
The company bearing the name FATTAL ESPERIA DEVELOPMENT & MANAGEMENT HOTEL ENTERPPRISES SINGLE MEMBER REAL ESTATE S.A. (and distinctive title NYX Esperia Palace Hotel Athens) established in Athens (street Pentelis Avenue Street, no. 7A, zip code 15235, (hereinafter referred to as the “Hotel“) hereby informs you, as the controller, in accordance with Regulation (EU) 2016/679 (hereinafter referred to as "GDPR") and the relevant provisions of Greek legislation on the protection of personal data, as applicable, on the type of personal data collected, the source of their collection, the reason for their collection and processing, any recipients thereof, their time of retention, their transmission outside the EEA and your rights in relation to your data as customers of the Hotel and how you can exercise them.
B. Type of data and sources
The personal data collected and processed by the Hotel refer to its clients, adults and minors, and are:
The personal data referred to in points 1-4 above are provided to the Hotel directly by our customers (you), as data subjects. The provision of your data is a requirement for the conclusion and performance of the contract between us, which will not be possible if you refuse to provide them. Your repayments and debts information arises during the course of your transaction relationship with the Hotel and is maintained by it. The provision of the data under point 5 above is not mandatory and any refusal to provide them results in the absence of specialized services (e.g. special diets). The process of the data referred under point 6 is obligatory for the normal operation of our website.
C. Purposes and legal basis for processing
The Hotel collects and processes the aforementioned personal data concerning you for the following purposes and legal bases:
Provision of hotel and tourism services
The aforementioned personal data are processed for the purpose of providing tourist/hotel services to you, including your identification, communication with you, etc. The legal basis for the processing of your identification, communication and booking data is the performance of the contract between us, in accordance with Article 6(1)(b) GDPR. If you provide us with special categories of data, such as health data (any allergies, disabilities, nutritional preferences, etc.), the legal basis for the processing is your consent, in accordance with Article 9(2)(a) GDPR.
Invoicing of services
The data under points 1, 2 and 3 above of Section B. relating to your payments as appropriate are further processed for the purpose of invoicing the Hotel’s services and the legal basis for their processing is the fulfilment of the Hotel’s legal obligations under tax law, in accordance with Article 6(1)(c) GDPR.
Direct promotion by electronic means
Your electronic contact details are used for the purpose of promoting similar services by electronic means (e-mail/sms), based on the overriding legitimate interest of our company in the direct marketing of its services (art. 6(1)(f) GDPR and 11(3) of Law 3471/2006).
D. Transfer of data - Recipients
For the Hotel to fulfil the aforementioned functions and its related obligations, it communicates the personal data of its customers to categories of persons or bodies (recipients). The recipients have access only to those of your Personal Data that are strictly necessary for the performance of the tasks or the provision of the services they have undertaken to the Hotel. These categories are as follows:
subject to the confidentiality of your data.
E. Data retention time
Your data is kept by the Hotel throughout the period of the provision of its services to you for 20 years in accordance with article 249 of the Hellenic Civil Code.
If, by the end of the above periods, judicial proceedings are ongoing, in which the Hotel is involved and directly or indirectly concern you, the time for keeping your data shall be extended until a final judgment is issued.
After the expiry of the above time intervals, your personal data will be erased/destroyed.
F. Transfer of data outside the EEA
The Hotel transfers to Carmelon Digital Marketing, based in Israel to fulfil its purpose of digital marketing, based on its legitimate interest to assign the marketing operations to outside contractor and in accordance with the adequacy decision 2011/61/EU of the European Comission.
G. What rights do you have in relation to your data and how to exercise them
As clients of the Hotel you have several rights, in accordance with the provisions of Articles 15-22 of the GDPR, in relation to your personal data, which are processed by the Hotel.
The table below lists your rights per processing purpose and corresponding legal basis. In this table you will find detailed information (concept, method and time limits) and form for the exercise of each right.
If you wish to exercise a right, or acquire any information concerning the process of your personal data, communicate it via email to the following address
RIGHTS
|
|||||||||
Access (15)
|
Rectification (16)
|
Erasure (17)
|
Restriction (18)
|
Portability (20)
|
Objection (21)
|
Objection and human intervention
in automated decision (22) |
Withdrawal of consent (No 7.3)
|
||
PURPOSE
|
LEGAL BASIS
|
||||||||
Provision of hotel and tourism services to customers in general (in terms of simple data, e.g. identification and contact details)
|
Performance of a contract
(Article 6.1b GDPR) |
X | X | X | X | X | |||
Provision of hotel and tourist services (with regard to any health data, e.g. food and accommodation preferences, etc.)
|
Consent (9.2a)
|
X | X | X | X | X | X | ||
Pricing of products/services
|
Compliance with legal obligation (6.1c) + tax legislation
|
X | X | X | |||||
Promotion of products/services to customers by electronic means
|
Overriding legitimate interest
(6.1f + Law 3471/2006 11.3) |
X | X | X | X | X | X |
It is noted that the Hotel has the right in any event to refuse partially or fully to comply with your request to restrict the processing or erasure of your data, if the processing or retention of your personal data is necessary for the establishment, exercise or support of its legitimate rights or the fulfilment of its legal obligations.
The Hotel must reply to your request within one month of receipt. This time limit may be extended by a further two months, if necessary, at the discretion of the Hotel, taking into account the complexity of the request and the number of requests, in which case the Hotel will inform you within one month of receipt of the extension in question and of the reasons for the delay.
If the Hotel does not act on your request in the exercise of the above rights or following its reply, you consider that the aforementioned rights have been infringed, you have the possibility to lodge a complaint with the Hellenic Data Protection Authority, 1-3 Kifissias Avenue, 115 23, Athens, https://www.dpa.gr, tel. +030 2106475600.